Asi není třeba říkat, že úspěch či neúspěch kterékoliv firmy na trhu závisí z velké části na její marketingové strategii. Jedná se obvykle o kombinaci několika propagačních technik tak, aby dohromady přinášely ten nejlepší výsledek za cenu co nejmenších nákladů.
Ovšem tržní prostředí je skutečně tvrdé, a přežijí zde především ti, kteří mají ostré lokty a prakticky žádné skrupule. Často je totiž nutné nebýt k zákazníkům zcela upřímný a skrýt své skutečné motivy za něčím, co na ně bude působit více.
Tak vidíme například reklamy, kde podniky ukazují, jak si svých zákazníků váží. Ve skutečnosti si jich však neváží. Jde jim jen o to, aby v zákaznících vytvořili pocit, že jsou pro ně důležití, ačkoliv hlavní pro ně je, aby jich získali co nejvíc a aby jim co nejvíc platili. A je jim jedno, kdo to je.
Jednou z těchto propagačních technik, používaných především malými a středními podniky, je pak SEO marketing. Jde o úpravu internetové stránky firmy tak, aby ji vyhledávač při vyhledávání určitého slova či výrazu našel, a aby její odkaz zobrazil na jednom z prvních míst.
Tím se totiž zvýší návštěvnost oné stránky, a vzhledem k tomu, že každý z těchto návštěvníků je zároveň i zákazníkem, pak se zvýší i množství prodaného zboží. A o to tu jde především.
Můžeme se však ptát, zda je to skutečně čestná metoda. Přeci jen, lidé očekávají, když něco na internetu vyhledávají, že odkazy, které jsou nejvýše, jsou také nejrelevantnější. Ovšem v tomto případě tomu tak není, a to aniž by onen člověk něco tušil. Může si tak myslet, že daná firma je populární a tedy důvěryhodná, ačkoliv to nemusí být pravda, protože se třeba jedná o začínající podnik, který si teprve hledá místo na trhu.
Je tedy pravda, že se jedná svého druhu o podvod, avšak jak již bylo řečeno, pro mnohé firmy je to často jediný možný způsob, jak nezkrachovat. A tak jim to za to stojí.